Implementering
Det å bestemme seg for et CRM-system og deretter planlegge og konfigurere bruken, er bare et skritt på veien til å lykkes. Ved siden av å ha en klar idè – strategi – om hvilke forretningsprosesser CRM-systemet skal understøtte, er implementering i organisasjonen den viktigste suksessfaktoren. Implementering av forretningssystemer er en “top-down”-prosess, og betinger fullt eierskap i toppledelsen.
Som i alle andre prosjekter, fnnes det fallgruber man må se opp for når man skal integrere et nytt CRM-system.
Peerstone Research har pekt på disse som de viktigste:
- Toppledere leder ikke an
- Leverandører lover for mye
- Kostnader til integrasjoner ute av kontroll
- Mange feil i programvaren
- Integrasjonspartner kjenner ikke bedriften
- Programvaren mangler funksjoner
Våre rådgivere har lang erfaring med planleggings- og implementeringsprosesser og bistår deg i alle fasene, fra strategi og prosess via konfigurering, opplæring og støtte til en god implementering.